Uitvaartvereniging

Buitenpost

Stichting Begraafplaatsen

De begraafplaatsen in Buitenpost bevinden zich aan de Kuipersweg en de Jeltingalaan.
Het beheer van de begraafplaatsen in Buitenpost is ondergebracht in de Stichting Beheer Begraafplaatsen Buitenpost. De Stichting is krachtens haar doelstelling belast met het onderhoud-,beheer-en exploitatie van de begraafplaatsen en de verkoop van grafrechten. Volgens de statuten wordt het bestuur gevormd door personen die ook bestuurslid zijn van de Uitvaartvereniging Buitenpost. Allerlei zaken van praktische aard zijn neergelegd in een Reglement op de Begraafplaatsen.

De graven voor de belanghebbende worden uitgegeven door de Stichting. Het plaatsen van een urn is mogelijk op het daarvoor bestemde urnenveld op de begraafplaats aan de Jeltingalaan. Voor deze graven worden ieder jaar grafrechten geheven, voor het bekostigen van het onderhoud van de begraafplaatsen.

Door de Stichting wordt een grafregister bijgehouden waarin o.a. voor ieder graf een gerechtigde staat vermeld. Deze gerechtigde is verantwoordelijk voor de staat en het onderhoud van de op het graf gestelde werken. De Stichting dient derhalve op de hoogte gehouden te worden van het juiste adres van de rechthebbende, adreswijzigingen van rechthebbende dienen zo spoedig mogelijk, doch binnen één jaar aan de administrateur van de Stichting gemeld te worden.

Het is dus van belang adreswijzigingen van rechthebbende tijdig door te geven.

Administrateur en beheerder van de Stichting is:

De heer A. Stiksma
Kuipersweg 58